dilluns, 18 de maig del 2009

WQ: "CONVIVÈNCIA PLANETÀRIA"

Hola a tots,

Aquí us torno a penjar l'enllaç de la WQ que vaig realitzar amb la Tània i en Manu sota el títol de "Convivència planetària".

Convivència Planetària

Una WQ dirigit als noi i noies de l'últim cicle de primària i primer cicle d'ESO, encara que també es podria realitzar amb joves més grans però caldia canviar un pèl el format i l'enunciat de les activitats.

Els objectius d'aquest espai web són treballar el valor de la diferència i, per tant, de la interculturalitat existent al voltant d'aquest noi i noies, per mitjà d'un conjunt de tasques integrades en una història imaginària conductora del procés per aconseguir un nivell de treball transformador.

En primer lloc, han realitza una recerca d'informació grupal de les cultures a les que representaran en el llarg viatge que els espera, seguidament han de realitzar una exposició oral d'aquestes. En segon lloc, han de portar a terme un debat per consensuar unes normes pel nou planeta i finalment han de realitzar una obra de teatre actuant una situació fictícia que es podria produir en l'arribada i convivència en el nou planeta.

Amb la vivència que aquesta WQ genera es pot concloure que els nois i noies que la realitzin guardaran una experiència constructiva de la convivència amb la interculturalitat.

2 comentaris:

  1. La vostra WQ em sembla una proposta creativa i molt interessant: imaginar-se un món per al qual cal pactar unes normes de convivència a partir de conèixer els qui hi habiten. Caldrà posar en joc, doncs, valors i actituds individuals i consensuar-los amb el grup. I acabar fent una obra de teatre que reflecteixi aquest diàleg intercultural compartit. Els recursos són prou diversos. Voldria destacar-ne la guia didàctica, ja que aporta informació complementària a l’apareguda en les altres parts de la WQ, molt útil per al professorat: àrees amb les que es pot fer plantejament transversal, competències que treballa especialment, temporització, rol de l’educador en cadascuna de les activitats (gran idea!) i algun recurs complementari, per exemple una guia per orientar la dinamització del debat. Per acabar, només una proposta de millora: l’enllaç porta a la pestanya Procés i no a l’Inici (per si ho voleu modificar).

    ResponElimina
  2. El plantejament de la WQ és molt interessant, la idea és engrescadora i apassionant per l’alumnat, per això és per mi una de les més destacades. Em costa destacar algun aspecte negatiu, perquè com ja he dit, la idea i temàtica és original, les activitats factibles i els enllaços oportuns. De fet, en un s’ofereixen definicions de termes contraris al que es treballa a la WQ, (per exemple el terme etnocentrisme) i aquesta postura m’agrada, cal que l’alumnat ho conegui tot per decidir què és el millor.
    L’únic que no em queda clar és la manera en que els grups de tres alumnes decidiran quina cultura representen, qui ho decideix? En base a què?
    Però finalment dir-vos que la meva valoració és excel•lent, espero que pels consultors també!

    ResponElimina